نصب گواهی ssl برروی وب سایت موسسه جهت تامین امنیت و تائید هویت کاربران

نصب گواهی ssl برروی وب سایت موسسه جهت تامین امنیت و تائید هویت کاربران

اهمیت داشتن گواهی SSL و کاربرد آن

فواید و کاربرد های گواهی امنیت SSL

پس از راه اندازی وب سایت امنیت مهمترین نیاز محسوب میشود . امنیت وب سایت به عوامل گوناگونی بستگی دارد.

همان طور که گفته شد پروتکل (SSL (Socket Secure Layer ، یک استاندارد وب برای کدکردن اطلاعات بین کاربر و وب سایت است. اطلاعاتی که توسط یک اتصال SSL مبادله می شوند بصورت کد شده ارسال می شوند و بدین ترتیب اطلاعات مبادله شده از دزدیده شدن یا استراق سمع محافظت می شوند. گواهینامه SSL برای موسسه این امکان را فراهم می کند که بتوانند کاربران با اطمینان اطلاعات خصوصی شان را مانند شماره کارت اعتباری، به وب سایت بطور محرمانه ارسال کنند.

 

Secure Socket Layer یا همان SSL، یک تکنولوژی استاندارد و به ثبت رسیده برای تأمین ارتباطی امن بین یک وب سرور و یک مرورگر اینترنت است. این ارتباط امن از تمامی اطلاعاتی که ما بین وب سرور و مرورگر اینترنت (کاربر) انتقال می یابد، محافظت می کند تا این داده ها به صورت محرمانه و دست نخورده باقی بماند. SSL یک استاندارد فنی است و توسط میلیونها وب سایت در سراسر جهان برای برقراری امنیت انتقال اطلاعات استفاده می شود.برای اینکه یک وب سایت بتواند ارتباطی امن داشته باشد نیاز به یک گواهینامه SSL دارد .

تامین امنیت

بطور کلی گواهینامه های دیجیتال SSL دو مورد بسیار مهم زیر را در جهت تأمین امنیت ارتباط در شبکه فراهم می سازند:

اولین مورد رمز گذاری بسته های اطلاعاتی در هنگام تبادل آنهاست که این امکان را به سرویس دهنده و کاربر آن می دهد که ارتباط خود را در بستری امن و به دور از مداخله دیگران بصورت رمز شده و غیر قابل خوانش برای دیگران برقرار سازند و از صحت رد و بدل اطلاعات اطمینان حاصل کنند. بدون وجود این پروتکل، تمامی اطلاعات تبادل شده به سادگی توسط افراد ثالث در گره های (Node) بین راه قابل رویت، تغییر و سوء استفاده هستند.

تایید هویت

مورد دیگر تایید هویت وبسایت و یا سرویس نرم افزاری است که گواهینامه دیجیتال بروی آن نصب گردیده است. بدین معنی که مراجعه کننده به سایتی که دارای گواهینامه معتبر است می تواند از جعلی نبودن سایت و صحت هویت آن اطمینان حاصل کند و مطمئن باشد که سایت مذکور بر مبنای گواهینامه معتبرش واقعآً همان است که ادعا می نماید؛ نه یک سایت جعلی که شبیه به سایت اصلی ایجاد شده و با روشهای متعددی که برای انحراف مسیر و هک کردن وجود دارد کاربر را به سمت خود هدایت کرده است.

نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره

با فعال نمودن گواهی امنیت SSL از وزارت صنعت و معدن می توان اینماد دوستاره اخذ نمود که این سطح از نماد الکترونیک بالاترین سطح آن در حال حاضر می باشد.





دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به موسسه دانش بنیان پژوهشکده دانشگاهی علوم فنون نوید آرمان آتیه می باشد و هرگونه سوء استفاده از نام، لوگو و برند آن پیگرد قانونی خواهد داشت. پایگاه اینترنتی www.pdofna.ir جهت اطلاع رسانی خدمات مربوط به موضوع فعالیت و اساسنامه موسسه بوده و این تارنما هیچ فعالیتی درزمینه ارایه یا صدور مدرک تحصیلی یا دانشگاهی ندارد. طبق ماده ۱۲ فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری از متن، شکل و ساختار و زمینه فعالیت این پایگاه اینترنتی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.